Træningsmuligheder » HIIT og Crikeltræning
HIIT og Cirkeltræning: 
 
Hvis du vil opnå et hurtigt vægttab, så skal du løbetræne!

Eller hvad?

Kan man bruge styrketræning til at tabe sig? Og er det mere eller mindre effektivt end cardiotræning, altså f.eks. løbetræning?


Hvis du sammenligner cardiotræning og styrketræning minut for minut, vinder cardiotræning uden tvivl, fordi du forbrænder flere kalorier end ved at styrketræne. Fint, så er cardiotræning altså bedst i forhold til vægttab!

Vent lidt. Så enkelt er det ikke!

Selvom cardiotræning forbrænder flere kalorier end styrketræning, så gør cardiotræning ikke særlig meget for din samlede muskelmasse. Hvorfor er muskelmasse nu vigtigt? Fordi du forbrænder 120 kalorier ekstra hver dag for hver gang, du øger din samlede muskelmasse med 1,5 kilo. Og nu til den bedste del: Du forbrænder de 120 kalorier, ligegyldigt om du bevæger dig eller ej. Med styrketræning kan du altså – lidt populært sagt – tabe dig, mens du sidder på sofaen og ser Tour de France!


Styrketræning er altså en mere langsigtet (og effektiv) måde at tabe sig på. Derfor er HIIT/Cirkel træning den rette vægttabs træning, hvor cardio og styrketræning kombineres.
 
Alder fra 13 år.

 

Onsdag
Kl. 19.00-20.00
HIIT og Cirkeltræning
Cross Salen

Betina
Intensitetsniveau:
Lav
 
Middel
 
Høj
Betina Barsdal Bak
Instruktør: CrossGym, Puls & Styrke,  Cirkeltræning og Cross Kids:

Uddannet:
Fitnessinstruktør

Kostformidler
CrossGym 7 instruktør

Puls & Styrke
Steen Barsdal Bak
Instruktør: CrossGym, Cirkeltræning og Cross Kids

Uddannet:
CrossGym instruktør

Kettlebell instruktør


 
Jesper Michaelsen
Instruktør CrossGym og Cirkeltræning:

Uddannet:

CrossGym instruktør


 
Rosendal Motion | Døstrupvej 23 | 9500 Hobro | Tlf.: 30704453 | rosendalmotion@outlook.dk